Στην εποχή μας ακούμε πια πολλά πράγματα σχετικά με το marketing και το digital marketing,
Τελικά τί είναι το digital marketing που είναι ποια μέρος της επιχειρηματικότητας, είτε φυσικής είτε ψηφιακής;
Το Digital Marketing (Ψηφιακό Μάρκετινγκ) είναι όλες οι online ενέργειες που κάνει κάποιος για να πετύχει marketing στόχους ή συγκεκριμένα Key Performance Indicators (KPIs). Είναι δηλαδή οι ενέργειες που κάνουμε για να προβάλουμε ένα προϊόν, μία υπηρεσία ή έναν οργανισμό μέσω των διαθέσιμων digital καναλιών που υπάρχουν.
Το Digital Marketing είναι η διαφημιστική προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω διαδικτύου και ψηφιακών μέσων. Αντίθετα με το παραδοσιακό μάρκετινγκ που εστιάζεται σε τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ., το ψηφιακό μάρκετινγκ απευθύνεται σε διαδικτυακές πλατφόρμες όπως ιστοσελίδες, κοινωνικά δίκτυα, email, και διαφημιστικά δίκτυα.
Ποιο απλά Digital Marketing είναι η διαδικασία προώθησης προϊόντων, υπηρεσιών ή εμπορικών σημάτων μέσω ψηφιακών καναλιών (όπως eshops, Social Media, μηχανών αναζήτησης, κλπ) και τεχνολογιών (όπως υπολογιστές, ψηφιακές εφαρμογές και λογισμικά, κλπ).
Περιλαμβάνει διάφορες στρατηγικές και τακτικές που χρησιμοποιούν οι “Digital Marketier” στο διαδίκτυο και σε άλλες ψηφιακές πλατφόρμες για να προσεγγίσουν και να αλληλεπιδράσουν με το κοινό για να περάσουν το μήνυμα τους.
Ορισμένα από τα βασικά στοιχεία του Digital Marketing περιλαμβάνουν:
- SEO (Search Engine Optimization): Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας, ώστε αυτή να εμφανίζεται όσο γίνεται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως είναι η Google, έπειτα από την εκεί αναζήτηση του ενδιαφερόμενου.
- SEM (Search Engine Marketing): Χρησιμοποίηση πληρωμένων εμφανίσεων – διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης για την προσέλκυση άμεσης επισκεψιμότητας και την μετατροπή αυτής σε αντίδραση.
- Content Marketing: Δημιουργία και διάδοση πολύτιμου, ποιοτικού και σχετικού περιεχομένου τις εκάστοτε πλατφόρμας για να προσελκύσει και να διατηρήσει ένα σαφώς καθορισμένο κοινό.
- Social Media Marketing: Χρήση πλατφορμών κοινωνικών δικτύων (Social Media Platform) όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter και το LinkedIn για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών και την αλληλεπίδραση με το κοινό.
- Email Marketing: Αποστολή στοχευμένων μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (mail) σε δυνητικούς ή υπάρχοντες πελάτες.
- Affiliate Marketing: Συνεργασία με τρίτους (συνεργάτες) που προωθούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης, λαμβάνοντας προμήθεια για κάθε πώληση που προκύπτει από τις προσπάθειές τους.
- PPC (Pay-Per-Click): Πληρωμή για διαφημίσεις που εμφανίζονται σε διάφορες πλατφόρμες και χρεώνονται με βάση τον αριθμό των κλικ που γίνονται στο μήνυμα που προωθείτε.
- Influencer Marketing: Συνεργασία με άτομα που ακολουθούνται από ένα κοινό και έχουν μία επιρροή στα κοινωνικά μέσα για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών.
Το Digital Marketing είναι δυναμικό και εξελίσσεται συνεχώς, καθώς οι τεχνολογίες και οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν.
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν συνδυασμό των παραπάνω στρατηγικών για να μεγιστοποιήσουν την προβολή τους, να περάσουν το μήνυμα τους και να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους. Έτσι η λίστα είναι μακρά και συνεχώς εξελίσσεται με την πρόοδο της τεχνολογίας.
Το Digital Marketing προσφέρει πολλές δυνατότητες στόχευσης και μέτρησης της απόδοσης, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους και να βελτιστοποιούν τις καμπάνιες τους σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η ευελιξία και η ακριβής στόχευση το καθιστούν απαραίτητο εργαλείο για τις σύγχρονες επιχειρήσεις.
Σε επόμενο άρθρο θα δούμε και θέσεις εργασίας, και τις διάφορες ειδικότητες των θέσεων αυτών, που υπάρχουν στον κλάδο digital marketing και το τι μπορεί να πετύχει κάποιος σε κάθε μία από αυτές τις θέσεις.