Η πτώση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει τα πρώτα θύματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Fisker είναι σε καθεστώς πτώχευσης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι σε άνοδο παγκοσμίως και να οδηγήσουν τη μετάβαση στις μεταφορές προς περισσότερη περιβαλλοντικές εναλλακτικές κίνησης και μεταφοράς επιβατών. Αλλά μάλλον απέχουμε πολύ από την εκπλήρωση αυτού του στόχου. Παρά τις επιδοτήσεις και τη γενική αύξηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων δυσκολεύονται επί του παρόντος να βρουν αρκετούς αγοραστές για τα οχήματά τους – μερικές φορές με δραστικές συνέπειες. Έτσι η εταιρεία Fisker πρόσφατα χρεοκόπησε.
Η Fisker χρεοκοπεί – πολλά χρήματα διακυβεύονται
Πριν κηρύξει πτώχευση η Fisker, υπήρχαν διαπραγματεύσεις με μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία για οικονομική υποστήριξη. Ωστόσο, αυτές προφανώς απέτυχαν. Η εταιρεία του Δανού σχεδιαστή αυτοκινήτων Henrik Fisker υπέβαλε στη συνέχεια αίτηση πτώχευσης στις ΗΠΑ αργά το βράδυ της Δευτέρας, όπως ανακοίνωσε το δικαστήριο στην πολιτεία Delaware των ΗΠΑ και επιβεβαίωσε και ο Fisker.
Η οικονομική κατάσταση λέγεται ότι ήταν εξαιρετικά επισφαλής για τη Fisker: ο όμιλος λέγεται ότι έχει περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 500 εκατομμυρίων και ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ. Ωστόσο, υπάρχουν υποχρεώσεις μεταξύ 100 και 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Εκπρόσωπος της εταιρείας εξήγησε ότι ο λόγος ήταν ότι δεν ήταν σε θέση να εργαστούν αποτελεσματικά λόγω των σημερινών προκλήσεων στην αγορά αυτοκινήτου και σε ολόκληρη την οικονομία.
Απογοητευτικές πωλήσεις και έλλειψη βοήθειας
Είχε ήδη ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο ότι οι συνομιλίες με άλλη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία απέτυχε. Η ίδια η Fisker δεν επικοινώνησε με τον πιθανό συνεργάτη εκείνη την εποχή, αλλά το Reuters έμαθε από τους μυημένους ότι επρόκειτο για τη Nissan.
Οι φιλόδοξοι στόχοι της παραγωγής ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων έως το 2027 και η επέκταση της γκάμας των προϊόντων ώστε να περιλαμβάνει ένα συμπαγές αυτοκίνητο και ένα φορτηγό πέρα από το Ocean SUV δεν θα μπορούσαν πλέον να επιτευχθούν. Ειδικά δεδομένου ότι τα στοιχεία των πωλήσεων και η άντληση κεφαλαίων αποδείχθηκαν δύσκολα σε περιόδους ανόδου των επιτοκίων. Από τα 10.000 μοντέλα Ocean που κατασκευάστηκαν, η Fisker πούλησε μόνο 4.700 μονάδες, γεγονός που οδήγησε γρήγορα σε λειτουργικές ελλείψεις μετρητών.
Προβλήματα υπήρξαν και με το σύστημα πέδησης, το οποίο έθεσε τις αμερικανικές αρχές να επέμβουν. Ο αυστριακός-καναδικός κατασκευαστής Magna, ο οποίος ήταν εν μέρει υπεύθυνος για το SUV, υπέφερε και αυτός από αυτές τις δυσκολίες.
Το γεγονός ότι η Fisker αποδείχτηκε κατώτερη των περιστάσεων δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Και αυτό επειδή άλλες αμερικανικές νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η Proterra, η Lordstown και η Electric Last Mile Solutions έχουν ήδη αποτύχει. Αυτό αποδεικνύει σωστές τις προβλέψεις από ειδικούς του κλάδου. Ο τεράστιος πόλεμος τιμών και η σχετική ένταση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να κοστίσει ακόμη περισσότερους μικρότερους κατασκευαστές την ύπαρξή τους στο μέλλον.