Ο κλάδος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να είναι ο μεγάλος χαμένος από την εμπορική σύγκρουση μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, την ώρα που τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) εμφανίζουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, η κλιμάκωση των δασμών και των αντίμετρων μεταβάλλει τις εμπορικές ροές, με σημαντικές επιπτώσεις για τη ναυτιλία.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, αποφάσισε να αναστείλει για 30 ημέρες την επιβολή δασμών στους δύο μεγαλύτερους εξαγωγείς αργού πετρελαίου προς τις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό, επιμένοντας όμως στην επιβολή δασμών στην Κίνα.
Σε απάντηση, το Πεκίνο προχώρησε στην επιβολή δασμών 15% στις εισαγωγές άνθρακα και LNG από τις ΗΠΑ, ενώ από τις 10 Φεβρουαρίου θα προστεθούν επιπλέον δασμοί 10% στο αργό πετρέλαιο, καθώς και σε προϊόντα όπως αγροτικός εξοπλισμός, μηχανήματα και οχήματα.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη ενδέχεται να οδηγήσει σε μια ανακατανομή των εμπορικών ροών αργού πετρελαίου.
Οι δασμοί σε Καναδά και Μεξικό θα μπορούσαν να αναγκάσουν τις ΗΠΑ να στραφούν σε άλλες αγορές για εισαγωγές, αυξάνοντας τη ζήτηση για μεταφορές αργού σε μεγαλύτερες αποστάσεις και δημιουργώντας ευνοϊκές συνθήκες για τα δεξαμενόπλοια.
Στον αντίποδα, η αγορά της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να δεχθεί ισχυρό πλήγμα